هنرآبستره ( انتزاعي ، تجريدي )


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 87
:: بازدید کلی : 5805

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

هنرآبستره ( انتزاعي ، تجريدي )
یک شنبه 9 خرداد 1395 ساعت 16:48 | بازدید : 200 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

هنرتجريدي و انتزاعي (آبستره) ، نوعي تجربه ي شخصي هنرمنددربيان احساس است كه كمتر نشانه اي از واقعيت در آن به چشم مي خورد. دراين روش ، ارتباط ميان عناصر تصويري بيش ازآن كه دربردارنده ي پيام تصويري براي بيننده باشد ، مجموعه ي خطوط ، فرم ها و رنگ ها يي است كه ارتباط هماهنگ خود را حفظ كرده و به گونه هايي از زيبايي شناسي ديداري دست يافته است . مفاهيم در لابه لاي خط ها و رنگ ها به گونه اي است كه هر بيننده اي براي درك آن بايد به برداشت هاي شخصي خود تكيه كند . اين ويژگي ، عنصر مسلط هنرمدرن است و از آن جا كه دريافت روايتي و مفهومي آن دشوار مي نمايد ، جايگاه چنداني در تصويرگري ندارد . تصويرانتزاعي در كتاب هاي كودكان عمدتا به تصويرهايي گفته مي شود كه روايت و موضوع نهفته در تصويردريك نگاه دريافته نمي شود و كودك ونوجوان مخاطب نيازمند مكاشفه در يافتن مفاهيم پنهان و گاه خود ساخته در تصوير هستند و مفهوم دريافت شده توسط آن ها چندان با روايت ذهني تصويرگر هم خوان نيست . نشانه هاي انتزاع در تصويرگري كتاب هاي كودكان به گونه اي است كه پيام هاي دشوار نهفته در آن بيش از ان كه بار داستاني و عاطفي داشته باشد ، از بار هستي شناختي و عرفاني برخوردار است . انتزاع در آثار تصويرگران برجسته اي چون كه و تاپاكوفسكا ، وارژالاواته و لئوليوني از اين جمله است .

انتزاع در آثار تصويرگران امروز ايران ، عنصر مسلط و پذيرفته شده اي است ، به گونه اي كه كمتر نشانه اي از واقع گرايي ( رئاليسم ) محض حتي در تصويرگري متن هاي واقع گا و گاه كتاب هاي علمي مي توان درآثار آنان يافت . به خاطر بياوريم كه اتزاع در كتاب هاي كودكان اغلب در حد دگرگوني نسبي شكل ظاهري پديده ها نمودار مي شود و تصويرها بيشتر نيمه انتزاعي اند تا آبستره هرچند نمونه هاي اندكي از انتزاع محض رانيز مي توان درآثار تصويرگران ايراني يافت .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: